SKRIVET: 2011-02-03, kl 13:04:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

festivalångest?

sikket tjafs om hultsfredfestivalen. först ska de gå i back ekonomiskt ett antal år, sedan vidare till konkurs och nu återuppstår de till sommaren! förra sommaren ställde de in festivalen två veckor innan start, och arrangören för rockparty fick skulder på uppemot 30 miljoner och de 5000 personer som hade bokat biljetter fick inte tillbaka sina pengar. jag undrar hur det kommer se ut nu. 14-16 juli är det bestämda datumet. dock har inga bandbokningar avslöjats men jag väntar fan med spänning. med mindre festivaldagar än tidigare på schemat så gissar jag på att de satsar stenhårt. frågan kommer säkerligen komma upp förr eller senare, så det är lika bra att dra den nu. vilken festival gäller i sommar? är rätt hårt kluven på den fronten. är sugen på hurricane, roskilde, p&l, way out west och where the action is. FAN säger jag bara.

i skrivande stund sitter jag och endast en grabb till i datorsalen. med jämna mellanrum applåderar han högt och skriker "wohooo, yeah!!!!" och liknande. lider denna människa av något eller är han bara överdrivet, näst intill olämpligt glad? dagens underhållning definitivt.

..och iväg på samhällslektion!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: