SKRIVET: 2010-10-18, kl 21:53:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

monday bloody monday

lång helvetisk måndag. avslutade dagen med tävlingsmatlagning som vanligt. har skickat in våra bidrag till sverigetävlingen(äntligen)och gick sedan igång med att läsa på om kryddor. "idag ska vi göra currysås!" sa ingmar. amen jävlar vad simpelt, tänkte jag. eh, nej. visste ni att curry vanligtvis består av 19 olika kryddor? det visste inte jag iallafall. och så skulle vi gå på måfå och få den bästa såsen. jag kom inte etta.......................... det brukar iallafall gå bra för mig i köket...... kände mig lite halvseriös till skolan när en kille i gruppen tog med sina egna knivar dock, aja! nästa vecka ska den som gör den bästa béarnaisen få ett pris!!! så himlans noggrann procedur att göra from scratch. nåja, har gjort det en gång tidigare så det SKA funka då.

på tal om mat blev jag åter igen chockad över skolmaten på rinman. vi fick laxsnittar och skagen med löjrom på grovt bröd. så får vi välja till på fredag om vi vill ha "pizzaparty eller tårtkalas". tänker tillbaka på den vidriga budgetmaten i thomasgymnasiet. saknar det inte en enda liten smula kan jag säga er.

nog om detta! nöta grey's nu, ledigt imorn, woopwoop!


saga

det var en riktigt söt prick där på fotot!


malin

haha visst var det. bilden på din bror där uppe är mycket sötare!



PUBLICERAT: 2010-10-19, 19:27:47 | URL: http://mallass.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: