SKRIVET: 2010-01-28, kl 15:11:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

haitihjälpen

hade en diskussion om detta med lojse igår. allt snick och snack runtomkring haiti och alla hundratusentals människor som har dött/blivit skadade under jordbävningen och hur mycket hjälp de behöver för att kunna stå på benen igen. då slog det oss. när lyfter vi fram organisationer som hjälper t.ex hemlösa och familjer som lever i misär, här, i vårt egna land? det är craaazy. ska man bli en aktivist av något slag kanske? det är inte helt tomma ord, faktiskt.

tillbaka till haitihjälpen. jag skänkte 50 spen direkt när lönen kom. men när jag fann en blogg nyss(http://www.rodeo.net/haitihjalpen/) där massa olika kända kreatöer budar ut alla möjliga ting och skänker pengarna till haiti så ångrar jag så hårt att jag spenderade majoriteten av min lön på massa kläder till mig själv. till mig. en 18årig brud som bor lyckligt tillsammans med sin medelklassfamilj i rikemansstaden strängnäs.

jag kan motstå allt utom frestelser.


lucky

jag hade inte tänkt ge några pengar till haiti, dels för att jag inte har några pengar att ge och dels för att om jag får tag på några pengar så kommer dom gå till helgernas verksamheter!


malin

haha, so damn egocentrisk!



PUBLICERAT: 2010-01-30, 00:39:33 | URL: http://mallass.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: