SKRIVET: 2010-02-05, kl 14:57:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

you only live once

ett utav alla band jag har önskat till peace&love 2010 är the strokes, givetvis. jag har sett några av mina absoluta idoler live, men inte dem. än. senast de var i sverige var 2006, och det var på hultan. jävla hultsfred. tycker att det passar fint för en storslagen comeback till sverige nu, inte sant?

frontfiguren julian casablancas kör sitt eget race sedan 2009 också. låten "11th dimension" spelas som rinnande vatten på P3. det är fan inte min favoritlåt riktigt, lite dizkofjollig/färgglad popmelodi, men den funkar.

för övrigt så är julian gift(.......) och är son till john casablancas(grundaren till elite model management). skandaldrottningen courtney love har gjort en låt vid namn "but julian, i'm a little bit older than you" där det är självaste mr.casablancas som åsyftas, hähä.

inte så skön enligt mig, men....här får du. Courtney Love – But Julian, I'm A Little Bit Older Than You

mina favoriter med strokes(det var svinsvårt att välja ut endast ett par..):
The Strokes – Soma
The Strokes – What Ever Happened
The Strokes – Reptilia
The Strokes – You Only Live Once
The Strokes – Last Nite
The Strokes – Someday




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: