SKRIVET: 2010-02-03, kl 20:05:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

good times, for a change

nästa vecka går vi på våra sista kallköksdagar. sad sad. missar våran absolut sista dag iochmed sälenresan som påbörjas på måndag nästa vecka. igår gjorde vi efterrätter och tränade på fina upplägg med exotiska frukter. och som sagt. vi måste äta det...........mäktigt mäktigt på morran. bilden nedan ska föreställa en dessert innehållande (allt är gjort from scratch)vaniljglass, chockladmousse, maränger, hallonsås, lite hallon och en bakelse vid namn "petit choux"(uttalas "pettit sho" typ). petit choux behöver inte vara en dessertbakelse, utan kan användas som aptitretare/förrätt också, men jag valde att proppa den med chokladmousse! hähä. denna dessert misslyckades jag med. tycker att det blev för mycket/för rörigt. skulle ha använt mindre tyll till spritspåsen när jag drog runt med hallonzåååzzen, men wha'evaaaaaah, lite frestande skulle den nog se ut om man kollade på den med tom mage.

ser fram emot vad sofia kommer laga till oss(det är en surprise) på fredag, när vi kör våran första "Halv åtta hos mig". ska funta ut något majestätiskt tills det är min tur.



Anonym

ok. jag kommer typ komma sist. din mat kommer ju bli skitafittabra. helvete. jag vill inte vara först.



PUBLICERAT: 2010-02-03, 21:28:23 | URL: http://bjarnack.blogg.se/
malin

vadå komma sist? vi kör ingen tävling din fjantis!!!!!! och jag har inte tänkt ut något bra än!!!!



PUBLICERAT: 2010-02-03, 23:13:00 | URL: http://mallass.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: