SKRIVET: 2009-11-10, kl 19:23:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Varsegod, här får ni en helt ny bok om Michael jackson!

I brist på annat! Frivillig läsning, hehe...

Bion igår var inte som förväntad, men skitbra. Åh så bra, FYFAN vad bra. Varför den inte var som förväntad var för att jag trodde det skulle vara mer om Michaels liv, det var det inte överhuvudtaget kan jag säga er. Den handlade bara om showen som de skulle göra över hela världen. jag är inte i närheten av besviken, men det hade varit ett plus att dra med lite om hans liv. Att veta precis allt om The king of pop skulle inte vara så fel. den bästa/värsta drömmen han haft, favorit maträtt etc. Filmen är iaf ett måste, om man inte har sett den så måste man se den. Han var ju en Gud!!! Väldigt ofta när de repar i filmen(det är sådana inslag filmen består av, klipp från inspelningen) så säger han "God bless you" med sin alltför svaga röst i micken. Bedårande. jag dog. Så kollar man på honom och ser hur han tynat bort, kroppen är alldeles utmärglad. Hemskt. För showen så samlade de också dansare från hela världen och hade auditions. De utvalda är med under hela filmen/showen och Michael kallar dem sin familj upprepande ggr (då dog jag än en gång). Nu efter hans död, i somras, så läste jag om att en utav bakgrundsdansarna hade tagit livet av sig efter Michaels död. Åter igen, hemskt. jag tänker bara på hur förjävla bra showen hade blivit om han fortfarande var i liv. Allt var unikt, varenda låt och varenda bakgrund till låtarna var helt nytt och extraordinärt, toppat till max! De gjorde nya saker som de aldrig gjort förut, ut på nya områden, varenda en, För Michaels comeback.

jag har kollat på filmer om hans liv nu, och laddat ner(oopsi) alla dokumentärer jag kunde hitta. det är sjukt att han kan ha lyckats så bra när hans far betedde sig som han gjorde. men han ville ju att de(jackson 5) skulle bli starka och klara allt som kom i deras väg. men hur gör man det med hjälp utav ett bälte egentligen? vidrrrrrrrrrrr. joseph "joe" deras pappa skulle ha fått smaka på sin egen smörja tycker man ju. samma sak med den där doktorn som sägs ha tagit livet utav Michael sakta men säkert, och huruvida han pundade på egna vägar vet man ju inte egentligen. Men Michael talade ut om att han hade levt på smärtstillande efter anklagelserna om att han skulle vara en pedofil, tills han la in sig själv på rehab. Det ena fallet om pedofilanklagelserna så var det en frånskild far som var avundsjuk på att en superstjärna umgicks med hans egna son mer än vad han själv gjorde, så han kallade Michael pedofil men ville bara ha en jävla massa pengar(istället för att sätta dit Michael som han hävdade hade förgripit sig på sonen) jag menar, LYCKAT? Det andra fallet handlade om en kille och hans familj som anklagade Michael för en massa grejer, och det visade sig att denna familj hade blåst många kändisar och familjer innan. Ännu mer lyckat? jävla fanskap till människor. Och så hans sjukdom/sjukdomar också som gjorde allt värre..............När det gäller näsan så började det ju med att efter faderns smeknamn till Michael(Mr.BigNose) så ville Michael operera den så att den liknade Diana Ross näsa(som också var hans första "kärlek"/idol i livet).

Första gången jag hörde Michaels låtar så var jag drygt 6 år. Min storasyster och hennes klass sjöng i en kör i Stockholm. "We are the world" är den enda jag kommer ihåg att de sjöng. Sedan hade vi hans skivor(LP också vad jag kommer ihåg) hemma som brukade gå på repeat, men det var lääääänge längesedan dom snurrade här hemma. Förens nu. Efter hans död. Varför blir det så?

Här är mina favolåtar: http://open.spotify.com/user/malinss/playlist/0OGy5tcWGaXT5jzlhQFMYI

I denna Pepsireklamen medverkade Michael(som egentligen inte ville) och hans bröder i. Han var ju för satans snygg på den här tiden. DAMN MICHAEL!



sofian

är det Carlton Banks från Fresh prince in Bel air som har röd jacka? :D



PUBLICERAT: 2009-11-10, 20:14:58 | URL: http://bjarnack.blogg.se/
malin

hahahaha det lär ju vara det? sjukt likt. och carlton kan ju dansa irl också



PUBLICERAT: 2009-11-10, 21:56:03 | URL: http://mallass.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: