SKRIVET: 2009-12-01, kl 13:11:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hayley Williams, sweet sweet Hayley Williams

har inte skrivit på ett bra jävla tag nu. i helgen var jag i sthlm iallafall. hittade allt, och kom hem med det jag ville ha.. förutom, en klänning till min födelsedag, som var "huvudplagget". damn. så det återstår att se om jag hittar någon tills på lördag. sitter nu och skriver ut planering, inhandligslista etc. happy hour. hemma från skolan pga min dunderförkylning som jag troligtvis fick från i går. mina fotdynor är pajjade också, kan inte gå en meter utan att jag grimaserar och stönar som en idiot. mamma reagerade starkt över detta imorse. ibland tror jag att de tog ordet pms för att galna kosjukan var upptaget.

IGÅR. igår igår igår.. då tog
jag, benji och luke tvåtåget upp till stockholm för att möta upp kalle och se Paramore. ett utav mina absoluta favoritband. vi kilade förbi mc'birgers och subway(jag, med högklackade) men cool down, jag bytte snabbt nog till converse när jag insåg att det var ren idioti att springa runt med dem i storstaden. vi tog pendeln till gullmars, sedan nedåt mot fryshuset och ställde oss i kön, som vi stod i ca 3 timmar. men det var svinkul, jag garvade järnet helatiden med de grabbarna. vi körde en "musiklek" som jag, karl och fia körde i Coldplaykön i somras, för att tiden skulle gå fortare. och medan jag stod och klagade på kylan så insåg jag att det nog vara ganska dumt med tanke på att vi snart skulle in och löka sönder..

Vilket vi g
jorde också. Första förbandet började strax innan 8 tiiiiip. Och sedan kom det tre st förband till, vilket var jävligt lame, det tog tid... Men You me at Six var svinbra, det sista förbandet. Då blev man rejält taggad på Paramore. De tre andra förbanden var Paper Route(lite Mew-artat band, ganska musikaliska, halvbra),  Now now every children(ett gäng kids från Minnesota, kvinnlig sångare, halvbra) och Kadawatha(göteborgare, halvbra).

Vid den här tiden så hade
jag satt på mig mina högklackade igen, endast för att kunna se över alla stolpar. Men det bådade inte gott för mina fossingar/fotdynor kan jag ju säga er, så mycket som jag hoppade runt.

Vid tio
-snåret kom Paramore ut på scen. Och på en sekund blev publiken crazy bananas och precis då krympte mitt lilla andrum jag hade. Men efter två låtar, efter att en vakt sprutat ner mig med vatten och efter att mina svettlökar börjat härja så sket jag fullständigt i det. Då var det bara att köra. Och DAMN vad bra det var. Underbart. Klyshigt nog går det inte att förklara med ord. Hayley är en gudinna.


Såhär såg setlisten ut:

  1. Brand new eyes tour intro
  2. Ignorance
  3. I caught myself
  4. That's what you get
  5. Looking up
  6. Emergency
  7. Crushcrushcrush
  8. Turn it off
  9. Pressure
  10. Careful
  11. The only Exception
  12. Conspiracy
  13. Where the lines overlap
  14. Decode
Encore:
  1. Misguided ghosts
  2. Misery Business
  3. Brick by boring brick


    SVINBRA. Tror de bytte ut Conspiracy mot For a pessimist i'm pretty optimistic. The only exception och Misguided ghost körde de akustiskt, sinnessjukt bra. Blev dock lite besviken över att de inte körde All i wanted, Born for this, Let the flames begin, Halleluja och My heart. Och att josh inte sjöng med i Emergency var lite lame.
Runt 1:40.. Goosebumps!!


luke

WORD


sarah

ärligt, jag dör ännu mer! kommer aldrig komma över att jag missade konserten!!!!!!!!


malin

ja det var så synd:( du skulle hängt på ändå även om du var sjukis, det lär ju ta ett tag innan de kommer till sverige igen



PUBLICERAT: 2009-12-01, 17:42:57 | URL: http://mallass.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: